Participarea la evenimentele organizate de MediaUno se face exclusiv pe baza invitației nominale și netransmisibile primite de la organizatori.

Cum sunt păcăliți românii de hackeri: Se folosesc chiar de Interpol, Europol, Poliţia Română sau ANAF

Identitatea vizuală a unor autorităţi şi instituţii, precum Interpol, Europol, Poliţia Română, ANAF sau chiar a DNSC au fost şi sunt încă utilizate de către atacatori în tentative de fraudă online, avertizează Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), într-o postare publicată, miercuri, pe pagina de Facebook a instituţiei.

„Adesea, infractorii cibernetici se folosesc de imaginea unor autorităţi pentru a oferi o doză mare de încredere scenariului servit potenţialei victime. Astfel, identitatea vizuală corespondentă precum şi numele Interpol, Europol, Poliţia Română, ANAF sau chiar a DNSC au fost şi sunt încă utilizate de atacatori în tentative de fraudă online. Acest #scam se bazează pe un scenariu în care potenţialei victime iniţial i se aduce la cunoştinţă o informaţie care are rolul de a emoţiona şi, implicit, de a impacienta utilizatorul (acuze de pornografie juvenilă, pedofilie, exhibiţionism, cyberpornografie). În plus, stabilesc nevoia de urgenţă prin stabilirea unei limite de timp pentru a oferi un răspuns la respectivele acuze (48 de ore). Astfel, capacitatea de analiză şi de a lua decizii corecte a potenţialei victime este din start afectată. Mai departe, după stabilirea emoţiei, atacatorii speră să primească detalii compromiţătoare sau chiar date sensibile, printr-un răspuns (reply) la e-mail-ul iniţial, care nu este una specifică unei autorităţi, aşa cum se poate vedea din imagini”, subliniază sursa citată.

În acest context, experţii în securitate cibernetică recomandă vigilenţă cu privire la primirea unor astfel de mesaje nesolicitate, o analiză în context a mesajului primit şi verificarea adresei reale de mail a expeditorului! De multe ori, atacatorii se folosesc de alias-uri pentru a ascunde adresa reală.

Totodată, trebuie evitată accesarea link-urilor sau a ataşamentelor din mesaje suspicioase, precum şi trimiterea în zona de Spam a adreselor de e-mail care transmit mesaje-capcană.

„Dacă aţi căzut în capcană şi aţi intrat în conversaţie cu atacatorii, cărora le-aţi furnizat ulterior date personale, date de autentificare şi mai ales detalii financiare, contactaţi imediat banca pentru a bloca acel card şi eventuale tranzacţii ilicite din cont, Poliţia pentru a deschide o investigaţie şi DNSC, pentru a informa mai departe şi alţi utilizatori despre tipul acesta de atac”, precizează DNSC.

Articole similare

Consiliul Concurenţei avertizează Guvernul: ‘Măsura plafonării adaosurilor a depăşit termenul legal; există riscul de efecte nefavorabile în piaţă’

Măsura plafonării adaosurilor la anumite categorii de produse alimentare este justificată doar de situaţii absolut excepţionale, iar perioada pe care se poate aplica, în conformitate
Citește →

Cum rămân românii fără bani prin noua țeapă pusă la cale prin Revolut

Numărul tentativelor de fraudă prin apeluri telefonice (spoofing), prin care sunt vizaţi utilizatorii Revolut a înregistrat o creştere semnificativă, arată Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică
Citește →

BNR crede abia la sfârşitul trimestrului III din 2027 rata anuală a inflaţiei va coborî la 2,9%

Banca Naţională a României anticipează că rata anuală a inflaţiei se va situa la 9,6% la finele anului curent, la 3,7% în decembrie 2026 şi
Citește →