Page 118 - Number One
P. 118
Piața auto din România creștere de aproape 10% în 2019 DACIA conduce detașat în topul vânzărilor
Vânzările de autovehicule noi au au marcat în în primele nouă luni ale anului un un volum al al al vânzărilor
în în în creștere cu cu 9 7% în în comparație cu cu același interval din 2018 potrivit datelor oficiale anunțate de de Asociația Producătorilor și Importatorilor de de de Autoturisme (APIA) Vânzările de de autoturisme din din producția autohtonă au au au crescut cu cu cu 10 8% iar cele din din import cu cu cu 12 4% Potrivit sursei citate în în în continuare în în în România vânzările sunt susținute în în în principal de către persoanele juridice care realizează 57% din din totalul achizițiilor de de autoturisme autoturisme din din primele nouă luni ale lui 2019 Cu toate acestea numărul de de de autoturisme autoturisme achiziționate de de către persoanele fizice în aceste aceste prime nouă luni (54 558 unități) este este cu cu 29 5% superior celui din perioada similară ă ă a a a ă a a â a a ă a a anului trecut (când se înregistrau doar 42 127 unități) Ca urmare și ponderea achizițiilor realizate de de de de către persoanele fizice a a a a ă a a a a a a a a a a crescut pe pe pe ansamblul perioadei analizate de de de de la la 37% în în 2018 la 43% în în 2019 Vânzările de autovehicule noi au au consemnat în în luna septembrie un un un volum al vânzărilor
în în creștere cu cu cu cu 15 7% comparativ cu cu cu luna similară a â ă a a a a ă a a a ă a ă a ă a anului trecut La nouă luni se înregistrează o o o o o creștere generală a a a a ă a a a ă a ă a ă a a ă pieței cu 9 9 9 7% pe un un un un volum total de de de 147 966 de de de unități din care 127 251 sunt autoturisme (+11 9%) și 20 715 de de de vehicule comerciale (‐1 8%) Topul pe mărci (autoturisme și autovehicule comerciale) este condus de de Dacia cu cu 40 893 unități unități urmată de de de către Volkswagen (13 043 unități) și și Renault (11 978) În același timp Dacia cu cele 38 797 de de unități unități conduce în clasament la la la la categoria autoturisme iar Ford (2 751 unități) pe cel de la la la vehicule comerciale ușoare 116 Number One
Tot Dacia este pe primul loc în topul mărcilor de de de autoturisme – cu cu 38 797 de de de de unități (30 5% cotă de de de de piață realizată pe volum în creștere cu cu 8 8 8 4% față de de de 2018) Pe pozițiile următoare se situează Volkswagen (11 499 unități unități unități și și 9% cotă de piață) piață) Renault (10 (10 470 unități unități unități unități și și și și și 8 8 8 2% din total piață) piață) piață) Skoda (10 (10 370 unități unități unități unități și și și și și 8 8 8 1% cotă cotă de de de piață) piață) piață) și și și Ford (8 330 de de de unități unități unități și și și 6 5% cotă cotă de de piață) piață) Pe modele cu cele 15 781 unități vândute Dacia Logan este cel cel mai bine vândut vândut model model în primele nouă luni din 2019 urmat de de de Dacia Dacia Duster – cu 9 9 150 unități Dacia Dacia Sandero (8 560) Renault Clio (4 451) și Skoda Octavia (3 909) În ceea ce ce privește autoturismele rulate (majoritatea nefiscalizate) în în primele nouă luni ale anului 2019 au au fost înmatriculate 329 231 unități cu cu 5 1% mai puține decât în în 2018 având și o o o structură de de de vârstă îmbunătățită (cu scăderi importante pe segmentul celor mai vechi de de 12 ani) În funcție de de de tipul de de de combustibil al achizițiilor de de de autoturisme autoturisme în luna septembrie atât autoturismele cu cu motoare pe benzină cât și și cele diesel au au au cedat procente celor cu cu combustibili alternativi Totuși după nouă luni autoturismele pe benzină continuă să dețină un un procent de de de 71% din total semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe pe pe care o o o o o o o aveau în aceeași perioadă din anul anterior respectiv 60 6% Pe de de altă parte autoturismele „verzi” (electrice și hibride) au au înregistrat la nivelul lunii septembrie o o o o o o cotă de de de 4% din din total inferioară celei din din luna precedentă dar pe ansamblul primelor nouă luni