În ciuda geografiei care nu îi oferă ieșire la mare, Ungaria a reușit să-și creeze o poartă maritimă strategică în portul italian Trieste, printr-un acord semnat în 2019, care a intrat acum în faza de implementare. Portul va fi pus în funcțiune în 2026 și va fi administrat de Adria Port Inc, o companie a Ministerului Afacerilor Externe și al Comerțului Ungar. Conform anunțului făcut de secretarul de stat Levente Magyar, lucrările de modernizare și extindere a zonei portuare au început, iar terminalul va funcționa la capacitate maximă începând din 2028.
Paralel, Ungaria a încheiat în ianuarie 2025 un acord cu Bulgaria pentru crearea unui coridor logistic și de transport care să conecteze porturile bulgărești de la Marea Neagră cu rețelele de transport europene. Acest parteneriat urmărește să diversifice rutele de export și să stabilească zone economice libere în regiune
Prin investiții masive în infrastructură și prin diplomație economică, Ungaria își amplifică rolul regional.
Ungaria își asigură acces la Marea Mediterană prin proiectul portuar de 31 de milioane de euro din Trieste
- Categoria: News
Articole similare
Avertisment lansat de DNSC: Tentativele de fraudă care se folosesc de numele DNSC sau Poliţia Română sunt în plină desfăşurare
Mai multe pagini şi mesaje false care se folosesc de numele şi de elemente de identitate vizuală corespondente DNSC sau Poliţia Română au fost descoperite
Citește →
Nova Power&Gas: ‘Proiectul SMR de la Doiceşti îl considerăm un proiect crucial pentru stabilitatea energetică a României’
Reprezentanţii companiei Nova Power&Gas, parte a grupului E-INFRA, au transmis că investiţiile proprii în dezvoltarea primului proiect SMR din Europa, la Doiceşti, vor continua în
Citește →
Cum au fost păcăliți românii de 3 producători de gaze offshore care nu au vândut gazul la preţul reglementat: ANRE a dat amenzi de 54,5 milioane de lei
Trei producători de gaze offshore, Black Sea Oil & Gas S.A, Petro Ventures Resources SRL şi Gaz Plus Dacia SRL, au fost amendaţi cu o
Citește →

