Participarea la evenimentele organizate de MediaUno se face exclusiv pe baza invitației nominale și netransmisibile primite de la organizatori.

Raiffeisen Bank România anunţă un profit net în creștere, de aproape 1,4 miliarde lei

Raiffeisen Bank a raportat la nouă luni un profit net după impozitare de 1,36 miliarde lei, cu 8% peste nivelul înregistrat în perioada similară a anului precedent, în timp ce activele totale au ajuns la 81,5 miliarde lei, în creştere cu 10%, potrivit rezultatelor financiare ale băncii, date joi publicităţii.

„În primele nouă luni din 2025, Raiffeisen Bank România şi-a continuat dezvoltarea pe toate segmentele de activitate. Activele totale ale băncii au ajuns la 81,5 miliarde lei, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Performanţa este susţinută de un ritm solid de creştere: cu 23% mai mulţi clienţi noi persoane fizice în primele 9 luni ale anului 2025 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2024, iar dintre noii clienţi aproape 90% au ales fluxul de înrolare digitală, aproape dublu faţă de perioada similară din anul precedent”, se arată într-un comunicat al băncii.

În sfera planificării financiare personale, Raiffeisen Bank a înregistrat creşteri semnificative ale operaţiunilor şi volumelor, cu peste 35% mai multe planuri de investiţii noi, în T3 2025, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi peste 124.000 de clienţi înscrişi în Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare la finalul lunii septembrie.

„În ultimele 9 luni, sistematic şi pas cu pas, am continuat să facem un mix între cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligenţa artificială, şi expertiza echipelor noastre pentru a sprijini fiecare client în construirea unui viitor financiar mai puternic. Totodată, investim constant în finanţarea economiei, pentru o creştere care să aducă valoare adăugată României şi comunităţilor”, a declarat Zdenek Romanek, preşedinte & CEO, Raiffeisen Bank România.

Depozitele atrase de la clienţi au ajuns la 63,8 miliarde lei, în creştere cu 12% faţă de anul trecut. Economisirea rămâne o prioritate pentru clienţii persoane fizice, depozitele acestora crescând cu 13%, alimentate atât de dobânzi atractive, cât şi de diversificarea opţiunilor de economisire.

Segmentul corporaţii a înregistrat o creştere robustă a depozitelor, de 18% faţă de aceeaşi perioadă din 2024.

În ceea ce priveşte creditele nete acordate clienţilor, acestea au crescut cu 11% faţă de trimestrul al treilea din 2024, atingând 47,3 miliarde lei.

„Segmentul corporaţii a înregistrat cel mai mare avans, cu o creştere de 13%, până la 21,5 miliarde lei, semn al implicării active a băncii în finanţarea dezvoltării companiilor locale. Persoanele fizice au beneficiat de condiţii de creditare avantajoase şi competitive, astfel încât volumul creditelor destinate acestui segment a urcat cu 10%, susţinut de creşterea atât a împrumuturilor garantate (+5%), cât şi a celor negarantate (+14%). Pentru creditele de nevoi personale fără garanţii, Raiffeisen Bank a lansat o campanie cu dobândă promoţională, avantajoasă pentru clienţii care aleg să îşi refinanţeze creditele de la alte instituţii financiare. Volumul vânzărilor a crescut cu 24% în T3 2025 comparativ cu T3 2024”, menţionează comunicatul.

Investiţiile în digitalizare s-au intensificat, oferind clienţilor acces îmbunătăţit la produsele de creditare prin intermediul aplicaţiei de mobile banking. Astfel, în perioada iulie – septembrie, trei din cinci clienţi au preferat să acceseze un credit de nevoi personale prin Smart Mobile, unde pot accesa şi un card de credit 100% digital.

De asemenea, Raiffeisen Bank continuă să dezvolte segmentul de credite ipotecare, dezvoltând produse noi, competitive, iar finanţarea sustenabilă a ajuns la o pondere considerabilă (49% din vânzările noi sunt imobile green).

Cheltuielile operaţionale au crescut cu 6% faţă de perioada similară din 2024, pe fondul investiţiilor în tehnologie, retenţia şi motivarea angajaţilor, precum şi dezvoltarea reţelei de ATM-uri (+28 unităţi) şi POS-uri (+7,300 terminale).

Profitul net al băncii după impozitare a ajuns la 1,36 miliarde lei, cu 8% peste nivelul înregistrat în primele nouă luni ale anului precedent, ceea ce demonstrează flexibilitatea Raiffeisen Bank în faţa provocărilor pieţei şi gestionarea atentă a veniturilor şi cheltuielilor, susţin reprezentanţii băncii.

De asemenea, în T3 2025, au crescut atât volumele (+60% faţă de T3 2024), cât şi numărul de operaţiuni de subscriere în Fondurile de investiţii locale (+30%), demonstrând interesul crescut pentru soluţiile prin care clienţii îşi pot diversifica portofoliile. În plus, a crescut şi numărul planurilor de investiţii, fiind încheiate cu peste 35% mai multe planuri noi faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

La finalul lunii septembrie, numărul clienţilor care au ales să-şi protejeze veniturile pe perioada pensionării prin Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare a depăşit 124.000.

Raiffeisen Private Banking a distribuit certificate index, cu activ suport aurul fizic, emise de Raiffeisen Bank International clienţilor FWR, şi a extins oferta şi către Premium Invest. Produsul oferă participare 1:1 la evoluţia aurului fizic, în condiţiile unor costuri de tranzacţionare şi de custodie mai reduse decât cele aplicate în cazul activului suport. Raiffeisen Private Banking a finalizat cu succes două oferte de certificate, cea de-a doua având o valoarea de 17 milioane de euro.

„Aceste emisiuni includ certificate cu capital protejat, precum şi certificate express denominate în RON, EUR şi USD. Aceste instrumente financiare oferă investitorilor expunere la performanţa pieţelor de acţiuni din Statele Unite şi Europa, combinând flexibilitatea valutară cu oportunităţi de randament atractive”, se mai arată în comunicatul băncii.

Potrivit sursei citate, Raiffeisen Leasing a înregistrat o creştere a portofoliului de finanţări acordate clienţilor cu 21% în septembrie, faţă de finalul anului 2024, în timp ce numărul de clienţi a crescut cu 7%. Totodată, a marcat o performanţă ridicată a parteneriatelor cu furnizori de marcă ai activelor finanţate şi a menţinut un nivel redus al volumului de credite neperformante.

Principalele categorii de active finanţate au fost camioanele, destinate transportului intern şi internaţional, autoturismele şi vehiculele comerciale uşoare. Activele „verzi”, precum autovehiculele şi echipamentele eficiente din punct de vedere energetic, au înregistrat creşteri, susţinute de strategia de vânzări a companiei, care promovează soluţii de finanţare sustenabile, pentru proiecte şi activităţi cu impact pozitiv asupra mediului.

Raiffeisen Bank activează pe piaţa bancară din România deservind aproximativ 2,3 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice.

Articole similare

Consiliul Concurenţei avertizează Guvernul: ‘Măsura plafonării adaosurilor a depăşit termenul legal; există riscul de efecte nefavorabile în piaţă’

Măsura plafonării adaosurilor la anumite categorii de produse alimentare este justificată doar de situaţii absolut excepţionale, iar perioada pe care se poate aplica, în conformitate
Citește →

Cum rămân românii fără bani prin noua țeapă pusă la cale prin Revolut

Numărul tentativelor de fraudă prin apeluri telefonice (spoofing), prin care sunt vizaţi utilizatorii Revolut a înregistrat o creştere semnificativă, arată Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică
Citește →

BNR crede abia la sfârşitul trimestrului III din 2027 rata anuală a inflaţiei va coborî la 2,9%

Banca Naţională a României anticipează că rata anuală a inflaţiei se va situa la 9,6% la finele anului curent, la 3,7% în decembrie 2026 şi
Citește →