Participarea la evenimentele organizate de MediaUno se face exclusiv pe baza invitației nominale și netransmisibile primite de la organizatori.

Numire surprinzătoare făcută de Renault: Dacia va fi condusă de o fostă șefă de la Mercedes

Grupul auto francez Renault a anunţat luni o reorganizare a echipei de conducere, printre care se numără şi numirea lui Katrin Adt, care anterior a lucrat la Mercedes, pentru a conduce marca Dacia, transmite Reuters.

Aceasta îi succede la conducerea Dacia lui Denis Le Vot, care a ales să plece din companie.

Katrin Adt a fost anterior director pentru marca Smart, iar ulterior a ocupat postul de CEO la Mercedes-Benz Own Retail Europe. Faptul că de-a lungul carierei sale Adt s-a concentrat pe retail va fi un element important pentru Dacia, a spus Michael Foundoukidis, analist ODDO BHF.

„Evident Dacia este o marcă extrem de concentrată pe retail, mai mult decât altele. Adt vine cu sânge proaspăt”, susţine Michael Foundoukidis.

Noua structură organizaţională, care include şi crearea unei poziţii de „director responsabil de creştere”, care va fi ocupată de directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive, are drept obiectiv „adoptarea mai rapidă a deciziilor” precum şi pentru „a pune în aplicare mai eficient strategia de creştere a Renault Group”, a informat grupul auto francez într-un comunicat de presă.

Anterior, Renault l-a numit pe Francois Provost în postul de CEO al grupului, succedându-i în funcţie lui Luca de Meo, arhitectul relansării şi transformării Renault, care a plecat brusc de la producătorul de automobile pentru poziţia de şef la grupul de produse de lux Kering.

Sub conducerea lui Denis Le Vot, marca Dacia a avut performanţe bune, în urma succesului modelelor Sandero şi Duster. Vânzările mărcii Dacia pe plan mondial au crescut cu 2,7% anul trecut, la 676.340 vehicule, atingând cote record de piaţă, în special în Italia (13,1%), Maroc (16,3%), Spania (12,4%), Belgia şi Luxemburg (15,4%).

Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.

Articole similare

Producţia de cărbune a scăzut cu 2%, iar importurile s-au redus cu 53,5%

Producţia de cărbune a României s-a cifrat în primele şapte luni din 2025 la aproape 1,087 milioane tone echivalent petrol (tep), fiind cu 2% mai
Citește →

Câştigul salarial mediu net a scăzut

Câştigul salarial mediu net a scăzut la 5.387 lei în luna august 2025, fiind mai mic cu 130 lei (2,4%) faţă de luna anterioară, conform
Citește →

Topul scumpirilor, după anunțul legat de stagnarea inflației: Energia electrică s-a scumpit cel mai mult în luna septembrie, cu 70%

Energia electrică s-a scumpit cel mai mult în septembrie, cu 69,16% în ritm anual şi 0,59% faţă de luna precedentă, urmată de fructele proaspete, cu
Citește →